I Mitt kök

Jag har bott i min lägenhet sedan 1 april 2013 och jag trivs som fisken men det är äntligen nu som jag börjar få iordning på saker och ting som jag vill ha dem. 
Vårat vardagsrum samt våran hall behövs göras om, vardagsrummet har en färg på tapeterna som det varken står mitt eller Js namn på, jag lovar målar vi upp två, tre små vita moln så har det förvandlats till ett barnrum. 
Denna barnrummsblå färg som är på våra väggar var här när vi flyttade in och vi har velat måla och göra om enda sen dess men det har inte blivit av eftersom att vi båda har haft fullt upp men tanken är att det ska göras så snart som möjligt.
 
I hallen så har tyvärr våran hankatt vart och saboterat för oss, taperen vid ytterdörren är helt förstörda så det blir att även göra det snyggt här, men att tänka om hur det inte detta ska hända igen. 
Jag vill ha det vitt och ljust eftersom att det nu är en rätt mörk lägenhet vi bor i. Jag vill ha det så ljus som möjligt med ljusa möbler och få in den lilla lantliga känslan i mitt hem. Jag vill att det ska vara en välkomnande och varm känsla när man kommer hem till mig, detta är hur jag vill ha det, dock så har J en annan känsla. Han vill ha mycket färg i dem neutrala färgerna så som grått, svart och vitt och vill bara  ha svarta möbler. Så i och med detta så måste vi samarbeta för att få det så lika bådas önksan som möjligt. 
 
Det som jag är mest nöjd med i vårt hem är vårat kök. Ena delen (som vi tyvärr inte får röra eller göra om i) har en riktigt 70 tals look med bärs/gröna luckor, inte min still precis. 
Den andra delen (matsalsdelen) hade samma färg som vi har just nu i vardagsrummet, babyblått så detta gick inte ihop, inte någonstans så jag bestämde mig väldigt snabbt att detta skulle bli endrat så snabbt som möjligt och resultatet är jag såå nöjd med. 
Jag älskar stillen med känslan av när det lantliga möter det morderna i ljusa nyanser. 
I mitt kök så är det precis detta jag har jobbat med och jag älskar resultatet.
 
Här kommer en bildbomb på mitt kök, (Harry ville med vara med på bilderna, tror även att han är nöjd med vårat kök) 
 
 
 
 
Så... 
Jag har sakt det förut men kan säga det så många gånger till, jag är så nöjd med mitt kök och jag älskar att komma in och göra mat eller sitta vid mitt bort och titta på J när han lagar mat och bara känna hur nöjd jag är, tänk att jag har gjort detta själv. Roliga tanke. 
 
Love! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0