Coolt

Förut när jag åkte till Eurostop som ligger här i halmstad för att hämta min medusin som läkarna har skrivit ut till mig så såg jag ett gäng tonåringar som gick av bussen. Det är ju helt normalt, men det som slog mig var att ingen och då menar jag att det kanske var max en, två personer som faktiskt var klädda efter vädret.
När det är minusgrader ute, snöar och är is går man verkligen ut utan vinterjakan eller att inte ha den knäppt? Vad har hänt med alla snygga mössor, det finns ju inte en enda som bär dem?

Det var en tjej som stack ut, jag tror att hon måste ha varit i min yngsta systers ålder vilket är runt 13-14 år. Hon hade endast på sig ett par tajts, en kort jeanskjol och en öppen skinnjacka, öppen skinnjacka!
Nu säger jag inte att man inte ska få ha på sig vad man vill eller så frysa om man vill men är det så coolt att frysa?
Är det inte bättre att ha på sig ordentligt och sen vara "cool" under kläderna?

Vad är coolt egentligen?
C- Cykla
O- Olika
O- Oroliga
L- Liknande
T- Trolllekar

Eller vad?
När jag var liten och jag skulle vara cool framför en söt kille eller mina föräldrar så valde jag alltid en person som jag skulle se upp till lite extra och jag bytte gärna person. Dessa personer som jag "valde" var inga som jag kände eller visste hur dem var privat men jag kunde ta en utav mina favoritfilmer och välja ut en karaktär som jag tyckte stack ut, var cool och sen försökte jag att härma denna karaktären under dagen.
Detta tyckte jag var coolt, att få vara andra bara för en dag och bara i min egna fantasi.

Något annat som var coolt var Make Up innan jag lärde mig att använda det.
Vi har nog alla haft våra fjortis dagar då man inte går tre steg utanför huset och till brevlådan utan Make Up.
Idag går jag var som helst utan make up och kan nästan tycka att det är skönt att vara utan.

Nu när jag läser igenom detta så måste jag erkänna att jag låter riktigt gammal som 30, 40 år, jag menar "på min tid" SERIÖST ANNA, Ge dig!

Nej nu är det för jobbigt att titta ner, får fortsätta med Desperate!

Love!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0