London Del1

När klockan var 06:15 så ringde mitt alarm som berättade för mig att det var dags att gå upp och snart ge sig iväg till flygplatsen, Nathalie skulle komma inom en timma så att det sista på checklistan skulle kunna checkas av.
Efter att ha trippelkollat allt baggage samt kollat med J så var allt klart och jag slängde iväg mitt sista blogginlägg innan resan skulle ske.
Fjärilarna i magen körde i 120 och jag kände hur glädjen inom mig snart på nåogt höger skulle ta sig ut, antingen i skrick, skratt eller ett överdrivet stort leende. Jag pussade J och katterna hejdå och sprang ut till bilen där Natha satt redo för att lämna Halmstad till Landvetter. Bilresan ditt gick bra med högst volym på radion med många skratt och förhoppningar om resan, vi planerade verkligen allt i minsta detalj, som gick som det gick.

Efter att vi hade checkat in våra väskor och kommit igenom säkerhetskontrollen så satte vi oss ner på Espresso House och bara njöt, nu var det påriktigt, resan skulle ske idag och just nu inom en timma. Spänningen var på topp!

Efter ca 2 timmar så landade vi i ett regnigt London. Glada och spraliga som aldrig förr hämtade vi våra väskor för att sedan kunna ta oss till hotellet. Innan vi åkte vidare till London så hde jag dubbelkollat med mamma hur det bästa sättet att ta sig runt i London var och hon hade  svarat tåg och tunnelbannan. Efter lite vel så hittade vi tillslut en kvinna som förklarade för oss att just idag (torsdags) var det strejk i tåg och tunnelbanetrafiken vilket skulle leda till att det skulle ta upp mot en timma att ta oss till hotellet och ett antal fler byten.
Eftersom att det var första gången i London för oss båda så fick vi snällt antekningar av kvinnan som hjälpt oss, fixade trafikkort för att vi skulle kunna ta oss runt och började resan till hotellet.
Effter ca 2 och en halv timma kom vi äntligen fram till HammerSmith Busstation där den sista bussen skulle ta oss till Hotellet. Med glädje letade vi upp buss nummer 220 och gick ombord. Trötta och hungriga så satte vi oss på bussen och började resan. Vi kom ihåg att kvinnan hade berättat för oss att bussresan var snabb och att det max skulle ta ca 13 minuter, efter en halvtimma började vi bli lite smått oroliga så Nathalie gick ner till chafören och frågade om vi var rätt, självklart hade vi gått på rätt buss men åt fel håll och var tvungna att gå av bussen för att sedan hamna rätt.
Resan till hotellet tog 4 timmar istället för 40 minuter, men vi fick se mycket av London och det var nog det enda som faktiskt var roligt med resan till hotellet.

Väl på hotelet så mötes vi av ägaren, en stor man som var så otroligt trevlig och rolig. Han visade oss glatt till hotelrummet och bokade oss sedan en taxi till musikalen som skulle börja inom två timmar.
Snabbt så sprang vi vidare mot Mcdonalde`s som fanns ett ögonkast bort, tog med oss maten och sprang sedan tillbaka till hotelrummet. Vi slog på How I met Your Mother på tv, andades lite innan vi fick göra oss vackra till musikalen.
Taxin var ca en kvar sen på grund utav  all trafik och gjorde oss sena till föreställningen, med en knappt marginal så hittade vi våra platser för att kunna se föreställning The Lion King By Disney.

Våra plaser till föreställningen
Min fina Nathalie, redo för musikalen.

När förestälningen var slut så började resandet hem till hotellet som trotts alla ods gick bra, vi kom tillbaka som slocknade hårt efter en dag med många äventyr.

Detta var dag ett av tre, mer kommer kära ni men hinner tyvärr inte skirva mer eftersom att jobbet kallar, så fortsättning följer imorgon.