38 Månaders firande.

I går så firande jag och min älskling/sambo/love of my life 38 månader ihop eller 3 år och 2 månader. 
Som jag berättade lite kortfattat igår så brukar vi inte fira detta så stort, jag tycker mer om att fira halv år, år och förlovningsdagar lite större. Halvår med en bio och middag typ, år lite större. 
I år när vi firade vårat tredjeår ihop som också är Js födelsedag så slog vi på stort. Vi åkte på en spadag med övernattning i falkenberg på falkenbergs strandbad. Jättefint och jättemysigt, det enda som var det sämmre var att jag var jättedålig, försyld och dan så jag mådde inge vidare, men det var hur mysigt som helst och detta kommer vi nog att göra till en tradition minus att jag var sjuk då. 
 
I förrgår så firade vi oss lite med en mysig fika på Espresso House med en god kaffe och en god muffin, morotsmuffins är ju för gott och särkillt när dem är från espresso house, mumma! 

Jag tycker att det är viktigt att lägga lite extra tid på den man älskar då och då som på månadsdagar eller någon annan dag i månaden för att hålla gnistan i förhållandet öppen. En fika på stan, en mysig hemmakväll, en middag i köket med tända ljus då man faktiskt kan prata med varandra och inte har en tv som distraherar. 
Jag älskar stunderna som jag har med J, att veta att jag ska åka ifrån honom nu och vara borta i fyra dagar är både bra och mindre bra, jag kommer att sakna honom något enormt men det är ju bra. Vårt förhållande kommer att växa tack vare detta. 
 
Så ta hand om den du älskar, han, hon, den är det finaste som finns och man ska ta vara om varandra, ett "jag älskar dig" är mer än vad som räcker. 
Jag brukar säga till J att jag älskar honom så ofta jag kan, jag kan inte bestämma vissa delar av mitt liv och skulle jag helt plösligt dö, i en bilolycka, vad som helst så vill jag att han ska veta att jag älskar honom. Att han är det finaste som finns. 
 
Goda morotskaka! Ska nog göra detta själv snart. Och en chai Latte till detta. 
"Se vacker ut älskling", hm...
 
Love! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0