Det där med att länka sin blogg.

Att länka sin blogg är någonting som jag som amatörbloggar tycker är viktigt, även om det är på facebook, eller andra forom så tycker jag att det är någonting som man verkligen behöver lägga ner lite tid på. Hur får jag annars ut min blogg till er läsare? Jag äger ingen egen tidning, jag har inte en värdskäns hemsida och framför allt så är jag ingen kändis, jag kan gå i stan utan att ha en massa folk runt om kring mig som skriker om en autograf. Så hur skulle jag annars kunna dela med mig ut till er i värlen om att jag och min blogg finns? Jo via internet forom mm.
Just nu så snittar jag ca 40 lösare om dan, men jag får ju inte dessa läsare om jag inte på något höger kan komma ut till er. 
Jag vill inte göra en skandal eller lägga ut nakenbilder på mig själv bara för att folk sak öppna ögonen och följa min blogg, anledningen till att jag vill att folker ska läsa min blogg är helt enkelt för att det ska vara "rolig läsning" det gör mig absolut ingenting om någon sitter och garvar åt vad jag skriver eller inte kan förstå hur jag kan stava så mycket fel, jag är bara människa och denna bloggen fungerar lite som en dagbok åt mig. När jag behöver skriva av mig, skriver jag av mig här, vill jag dela med mig av något, så gör jag det här. 
Anledningen till att jag tar upp detta nu är bara för att jag fick en komentar på facebook igår inom en "bloggare" grupp. 
Hur ofta jag uppdaterar i dessa olika grupper är olika, ser jag att det är jag och en till som har laggt upp en länk så är det ju bara att vänta eller vända sig till en större grupp där du kan dela med dig av din länk hur många gånger som hälst utan att någon bryr sig.
Men vill inte alla amatör bloggare ha läsare för en dag kunna jobba sig uppåt i blogglistorna?
Det vill i vilket fall jag och jag måste se till att jag syns och då får man ju helt enkelt göra på detta sättet.
Eller vad säger ni?
Finns det någon regel för hur mycket reklam du får ge dig själv och din blogg/ hemsida? 
Finns det de, så säg det till mig istället så vet jag om detta. 
 
Jisses jag kände att jag behövde skriva av mig lite, för det är inte kul när man ser en massa personer länka hur mycket som hälst men det är bara jag som får komentaren. 
 
Love! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0