Förbanad!

Förbanad är ett för snällt ord när det handlar om det som jag ska ta upp... Jag blir så arg och irriterad, förbanad ja att jag inte vet vad jag ska ta vägen. 
Jag bor i halmstad, en stad känd för sina musiker och sina stränder. 
I denna stad som nu är min hemstad så finns det många arragerade personer inom många områden som jobbar för det bättre. Ett av alla dessa grupper är Kattfoten som jobbar för att hjälpa hemlösa kattar för det bättre med omplaseringar, mat, mm, hur bra som helst om du frågar mig. 
 
Eftersom att jag själv är kattägare så har jag allt ett litet öga på denna orginisation, följer dem bla på facebook. Idag så kollade jag runt på facebook som vanligt och ser att en kvinna har gått ut med ett meddeland om att man ska hålla koll på sina katter eftersom att det är en man/kvinna som har lagt ut giftig mat till katterna. 
 

När jag läste detta blev jag ursiningnär det sen vissade sig att det är en katt som har dött pga detta samt en annan katt som blivit svårt sjuk gör mig ännu mer föörbanad och när det även vissar sig att även  hundar har kommit till skada pga detta så undrar jag seriöst var världen är på väg. Vad fan är detta? Seriöst! Vem fan har kommit på en sån här sak, skada oskyldiga djur på detta sättet? 

 Redan här var jag ursinnig. 
Två minuter senare går jag in på facebook ingen, pga tristess och ser att mina vänner har delat en länk från tv4 nyheter. 
På denna länk så står det att på samma område har det under den senaste månaden försvunnit ca 15 katter från sina hem utan någon förklaring. Att någon kan göra såhär gör mig så ledsen och lycklig över att mina katter är just innekatter och att vi inte bor i detta området. 
Men vi bor i samma stad, inte allt långt ifrån området som är drabbat. Jag hoppas av hela mitt hjärta att polisen tar detta på största allvar och snart kan gripa denna idiot som gör detta. 
Fy fan! 
Jag kan inte skriva ner vad jag känner för då skulle detta inlägg och min blogg säkert stängas ner för all framtid men fy faro! 
 
Är det någon som har tips på detta, snälla hör av er till polisen så fort som möjligt, ingen vill ha med en sånhär person att göra! 
 
Ni kan läsa mer på tv4nyhetern Hallands facebook sida
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=648604751848302&set=pb.198846363490812.-2207520000.1391201471.&type=3&theater
 
 
Hoppas ni annars har en fin fredagskväll. 
 
Love! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0