Spenat & Broccolisoppa

Mitt hjärta bjöd på lunch idag och vilken lunch såå gott!!
När jag var liten så avskydde jag spenat men åt utav det eftersom att alla sa "att det är så nyttigt" 
 
Idag så älskar jag spenat och denna soppan är ännu godare. Grön, frisk och god! 
Och det bästa med denna soppa är att den är lika lätt att göra som den är att äta upp. 
 
Du behöver:
*Färska spenatblad (går bra med frysta men inte lika gott
*Broccoli 
* Grönsaksbuljong
* Lite Vatten
*Krydda efter smak. 
 
Hur du gör:
Du tar Vattnet, spenaten, brocolli och kockar ihop detta tillsammans med kryddorna. 
När allt har kockat i några minuter och "gott ihop" med varandra så tar du fram en mixerstav eller visp och mixar ihop allt till en grön soppa. 
 
Färsig att serveras. 
Hoppas det smakar! 
 
Denna rätt är perfekt nu i vinter när det är kallt ute och man vill komma in till något gott och nyttigt. 
 
 


Love! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0