Det Som Irriterar!

I onsdagskväll så var jag och J ute på stan och hande en jättemysig kväll, vi gick ut och åt gott och sedan gick på bio. 
Enda tills reklamen nästan hade slutat så var vi i storsätt själva i salen enda tills det droppar in tio stycken tjejer med rösterna fulla och höga av energi. 
Dessa tjejer kan ha varit i min ålder, kankse yngre men vad jag önskar att dem inte kommit in i salen. 
Jag har aldrig otur när det gäller bio och filmer, det spelar ingen roll var jag sitter eller i vilken stad jag är det är alltid samma, antingen så är det någon som skriker och pratar jättehögt eller en lång kvinna/man framför mig eller som i detta fallet fötter någon millimeter från mitt huvud! Jag kände fotlukten!! 
 
Allt började när dem kom in, dem satte sig, skrattade högt och var almänt jobbiga in till att filmen började då det bara var jag som fick "lida".
Tjejen bakom mig började sparka i min stols ryggstöd så jag kom på mig själv sitta vikandes fram och tillbaka, till en början trodde jag att detta endast handlade om att hon ville "sätta sig till rätta" men jag hade ack så fel! Det slutade inte och jag visste inte vad jag skulle ta mig till, så med kraft slängde jag mig bakåt i stolen för att få henne att fatta att jag känner allt vad hon gör och att det är irriterande, men nej då, hon förstod inte alls. 
Efter en lite stund in i filmen så slutade äntligen dunkandet i stolen och jag försökte att lägga all min fokus på J och filmen när jag helt plötsligt känner en mycket otrevlig doft, en doft av tåbirra! Jag tiitar snett bakåt och ser att tjejen har taggit av sina skor och har satt upp sin äkliga, inträngda sockar på mitt ryggstöd bara någon cm från mitt huvud!!! HALLÅ!! Fy faro vad äkligt!! 
Jag vände mig snabbt bakåt för att markera att detta inte är okej med en sur min och hon tar ner fötterna men någon minut senare så var det dags igen, dunk, dunk, dunk, lukt, lukt, fy fan!!!
 
och vad ska man göra, seriöst? Det är en biosalong, man ska visa hänsyn, var tyst och snäll men i detta fallet ville jag bara explodera! Ställa mig upp och skrika rakt ut vad jag tyckte, men det gjorde jag inte eftersom att det heter hänsyn, så jag bara satt där och gjorde minner och svor för mig själv samtidigt som jag skulle vara gullig mot J eftersom att vi skulle ha en mysig stund ihop och kolla på filmen! 
 
Så nu frågar jag er, är det okej att säga till en irriterande person mitt i en film på biografen att lägga ner?
 
Jag skulle aldrig sitta och sparka i ryggstödet framför om det satt någon där och absolut inte sätta upp fötterna vid den främreradens stol om det skulle sitta någon där! Det är ju sjukt! 
 
DETTA irriterar mig STORT!
 
 
Love! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0