"X- Faktor"

X- faktor har ju dragit igång på tv4 och jag kan ju inte låta bli att kolla in det! 
Dock så tycker jag att det är väldigt, väldigt lika Idol, dem pratade ju om att de svenska folket inte ville ha något mer med Idol att göra, att det var "över" nu efter de antalet år som dem höll på, på just tv4 så istället för att lägga pengarna på Idol så lägger man dem nu X- Faktor. 
Och om jag ska vara ärlig så är det ju nästan samma sak. Skillnaden är ju att juryn är "Snäll", att auditions sker i en fullsatt arena, och att grupper kan vara med. 
Just kom en grupp som kallade sig för "Fusions" vidare och jag kan inte hålla med om att dem var bra. Jag tyckte att en av dem hade en riktigt bra röst men dem andra eh... nej... sattsa på dansen istället! 
Nu kanske många tycker och tänker...
- Men hallå! Vad vet hon?
Hon vet nog inte så jättemycket, men jag är riktigt musikintresserad och har ett "öra" för vad som är falskt och rent. Hela denna gruppen var sjukt duktiga på att röra sig och dansa och att kunna ta över scenen, men det behövs ju mer, nämligen rösten. I studios, på skivan går det att lösa med Auto-Tune men hur ska dem gör live? Mimma?
 
Förstår att tv4 behöver något nytt "storslaget" program att sattsa på med "snälla" jurymedlemar osv, osv men endå. 
Är detta verkligen det vi vill ha?
Och är det de, ska juryn inte då vara ärlig?
 
Jag ska inte säga något, jag sitter och tittar på det själv, men jag har min tankar om det som jag vill dela med mig utav! Min blogg, mina ord! 
 
 
 
 
Love!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0