Kastrering betälld!

Då har jag beställt en tid för kastrering till Harry. 
Han blir ett halvår nu i oktober så det känns som rätt beslut att göra det nu innan han går på sin syster, mer än sin syster... ni förstår nog vad jag menar. 
 
Vissa tycker att det är djurplågeri att inte låta sin katt bli "man" innan han går igenom något sådant. Men vad vill man ha, en glad, mysig katt som tycker om sin syster som syster och inget annat, eller en katt som inte vill något mer än att sätta på sin syster, blir egen och ointresserad på allt, vad väljer man. 
För kattens bästa, katrering.
För ett antal år sen var jag en av dem som inte förstod det "braiga" i kastrering och tyckte synd om alla hundar och katter som inte kunde bli "pappa", men så känner jag inte idag.
 
Det ända som jag är rätt nervös för just nu är att något ska gå fel... tänk om något går fel och jag inte får hem min älskade katt... Jag känner inte någon jätteglad känlsa när det gäller att åka till djursjukhus och vetrinären eftersom att jag har förlorat min bästa vänner där, dock inte utav att någon har klantat sig utan för att dem har haft en ledsjukdom. 
För mer än ett år sen, snart två så förlorade jag min bästa vän i sjukdomen Atros, en ledsjukdom för både djur och människor, och jag har förlorat två utan dem i denna ledsjukdom. 
Min mamma har även hon atros men hon kommer ju aldrig gå bort pga det, som mina vovvar! 
Nelson och Winston, två underbart fina hundar som inte finns längre, och båda världens goaste. 
Nelson var "min" hund. och som vanligt jättejobbigt när han gick bort och jag kan ärligt säga att jag saknar honom något enormt även idag och brukar fantisera över att han är här i min lägenhet i Halmstad med sin ande, när jag tänker så, så känns det genast mycket bättre. 
Winston var även han mycket jobbigt att förlora, han var bara två år gammal och framför allt en riktigt goding!
 
Så må dem vila ifrid! 
 
Så hoppas inte det inte går snätt på något sätt på måndag, men det tror jag väll inte, som hon sa på telefon
- Vi gör kastreringar flera gånger om dan så du behöver inte vara orolig, så det ska jag inte vara!
 
Vad tycker ni om kastrering på djur?
Positivt/ Negativt?
 
(Första bilden: Min älskade Nelson, Andra bilden: Harry och Bobbie) 
 
Love! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0