Tankeställare

Vi var ju på Ikea förut och både jag och mamma reagerade på en sak. Är barn, barn idag? Finns det någon tioåring som inte använder massvis med masscara eller annats smink idag? Hur många tioåringar har inga klackskor i sin garderobb? Två? Helt sjukt vad som har hänt med ungdomen, tycker att den bara flyttas nedåt för var år som går! Jag började själv med smink varje dag vid 15 års ålder, fick min första masscara när jag fyllde 13 som jag endast använde på typ discon mm, knappt det. Klackskor tror jag inte att jag använde förs skolavslutning i 8:onde klass och då var dem inte höga! Idag så såg vi tre tjejer som inte kan ha varit äldre än max 10-11 års ålder som gick i ett par 12 cm höga klackar (har lika dana) massor med smink och klädde sig som jag! Och äldre! När jag var i den åldern så tror jag att jag fortfarande lekte med barbies, och om inte utåt så framför allt i smygg. När är det "töntigt" att leka med barbies och dockor som tjej, vid 5 års ålder idag? Tycker att det är tråkigt att ungdomsålder med alkohol mm har sjunkt till så låga åldrar! Var är barndomen? Kom tillbaka! Ska försöka se till att min framtida barn förblir barn! Och leker med dockor som 10 år även om det skulle vara "töntigt". Love!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0