Tankeställare

Fick mig en riktigt tankeställare av min pojkvän för en liten stund sen angående facket och A-kassan. Jag har inte tänkt på hur viktigt eller självklart det skulle vara att överhuvudtaget vara med i ett fack, det känns så vuxet och jag känner mig inte särkilt vuxen. Är detta normalt? Jag kan inte sluta fundera över, är jag den enda, som inte har hängt med i svängarna? Jag har jobbat i ca ett halvår och tre av dem i en heltidstjänst utan att gå med i just facket, tanken har helt enkelt inte fallit in. Jag hör hur alla pratar om hur viktigt det är men det är inget som jag har snappat upp. Så nu när min pojkvän nämde det, blev jag helt ställd! Hur kan jag ha missat denna viktiga info? Hur kan jag sitta här nu med tre månaders heltidsjobb bakom mig utan att ens tänkt tanken? Blir tokig på mig själv ibland! Någon som känner igen sig? Nu är det i vilket fall ordnat och jag hoppas att jag har gjort allt rätt så att inget blir galet eller går till spilo! Hoppas jag... Nu behöver jag äta något! Kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0