Ingen smak

Att en människa har alla olika sinnen är något som har fascinerat mig länge. Tänk att jag är född  och har min fem sinnen helt fungerande.
I och med att jag har blivit sjuk så har jag sakta men säkert "förlorat" ett sinne efter ett annat. I snart en vecka så har jag inte känt någon doft och nu till frukosten kände jag ingen smak. 
Jag älskar juiser och särskilt apelsin men nu till frukosten kände jag verken smaken på juicen eller mitt kaffe. 

När man är försyld och sinnena försämras så får man en inblick i hur det skulle vara om man levde ett liv helt utan sina olika sinnen. 
Hur skulle man reagera om man en dag vaknade och inte hade alla sinnen i spelet som man är van vid. 
Vad skulle du ha valt om du fick välja mellan ett liv utan din syn eller din hörsel, eftersom att dessa två är två av dem viktigaste sinnena som du har, hur skulle du reagera? 

Om jag nu var tvungen att leva utan ett av alla våra sinnen så skulle jag utan att tänka två gånger ta bort min hörsel. Jag skulle mista musiken, och alla röster men jag skulle fortfarande kunna se, se J på morgonen, busa med mina katter, uppleva olika saker, se mina framtida barn le. 
Jag är jätte tacksam över att jag har alla fem sinnen. Men ibland så slår tanken mig om inte alla skulle behöva göra en Charlotte i Sex and The City som hon gör i säsong 6. 
Charlotte vill göra något för dem blinda och bestämmer sig för att "bli blind" på ett shoppingcenter med hjälp utav en ögonnattbindel (eller vad det nu heter) för att se hur dem blinda har det på en plats där det är mycket folk och där det händer mycket. 
Detta är något som jag inom en kort tid kommer att testa på. Jag kommer även att försöka få med mig några av mina närmaste vänner här i Halmstad för stöd och datering, fortsättning kommer mina vänner! 

Vilket sinne kan inte du leva utan? 

Jag bara önskar att jag får tillbaka två av min fem sinnen snart, doften och smaken. 
 En tankeställare sitter fint så här på morgonen! 

Love! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0