Gravid/ Internet

Det är sjukt konstigt vad folk i allmänhet har rolig fantasi. Detta började för ca en månadsen då jag och min pojkvän uppdaterade på Facebook att vi är förlovade sedan ett år tillbaka (som man faktiskt kan läsa). I och med detta fick vi en mängd grattis och lyckoönskningar både från mitt och från hans.
Dock så kunde inte folket se varför vi fick en mängd grattis så tankar och funderingar började att spridas om jag är gravid.
"Ni är ju redan förlovade, bor ihop och har två katter så du måste ju vara gravid" har jag fått höra samt att Js telefon har ringt som bara den. Hur kan man tro att en människa är gravid för att hon får lite grattis? Hur kan man ha missat "Grattis Till FÖRLOVNINGEN ANNA & J****" Hur får man ett grattis till gravid? Jag förstår inte riktigt detta?
Så för att klargöra detta en sista gång, jag är inte GRAVID. Skulle jag vara det så skulle jag nog inte gått ut med det på detta sätt.... kanske inte alls på internet över huvudtaget?
Hur skulle ni gjort?
Är det viktigt att visa allmänheten ens familjelycka eller räcker det bara att dela med familjen, handlar allt idag om delningar, likes, kontrolluppgifter, Facebook, Instagram, tweets? Jag kan inte släppa tanken, tar internet över världen, fritiden, intressen? Vet ens barn vad en pulka är nu för tiden?
Nu ska jag inte säga att jag inte sitter på datorn eller telefonen och kollar Facebook/ instagram typ jämt för det gör jag, men är det verkligen allt. Hur gjorde föräldrarna för att hålla koll på sina barn för 10 år sen då det inte alls var lika vanligt med en sexåring hade en egen Iphone?
En tankeställare helt enkelt!

Love!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0