Ensamhet

Något som jag verkligen har fått en stor smak på nu när jag ligger där jag ligger är ensamheten, den jobbiga men ibland sköna ensamheten. Jag kan säga så här, ibörjan var det skönt att få ligga i sängen/soffan titta på vilken film jag ville dricka mitt vatten och bara mysa med katterna, det är en skön ensamhet men efter sol kommer regn.
Nu när jag har legat här i en och en halv vecka. I vanliga fall så blir man bättre, jag blir sämre. Katterna har jag här hos mig och dem kontrollerar hur jag mår hela tiden (guldkorn) men dem kan inte hämta vatten till mig, tvinga i mig frukost eller ringa J när det blir för mycket. Jag är helt ensam. Att kunna dela med mig till er av mina känslor är något som känns så stor men endå så jobbigt, jag menar hur kul kan det vara för er att läsa om hur sjukt dåligt jag mår, inte en topp 10 direkt...

En tanke som slog mig förut när jag låg och kollade på serien Eva & Adam (nostalgi) är hur alla pratar om att flytta hemifrån hela tiden, jag ska inte ljuga här, här ska jag vara helt sann mot mig själv och er, jag älskar att inte bo hemma. Varför? För att jag älskar känslan när man kommer hem till Vänersborg igen, få se sitt gamala rum, sitt gamla hus, där jag har växt upp. Samt att bara gå på dem ställen man gick jämt för att gå till skolan bara detta är ju en sjukt stor upplevelse nu, när jag bodde hemma, inte lika kul.
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle känns som jag kände förra helgen när jag var ute med mamma och gick "den gamla vanliga vägen" för att komma till min gamla skola.

Att jag känner mig ensam nu är kanske inte så konstigt men jag har en familj, min familj, mina vänner. Men dem som inte har någon, inte en ända person, hur känner dem sig egentligen? Piss? Glädje?

Tankarna kommer inte ta slut här, så följ med mig bland ormbuskarena och mina lite allt för många tankar.


Bilen är från min och mamma promenad i helgen, jag mådde inte bra men alvedon gör sussen ibland!
 
 
Love!
    
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0