Best Friends/ En Bästa Vän

Något som jag har tänkt på riktigt mycket dessa dagar då jag har varit liggade är vänner. Jag har många vänner som bryr sig om mig, jag vet vilka som är mina bästa som jag kan lita på till hundra procent och jag vet vilka jag inte kan lite på, vilka som är mer mina "hej" vänner. 
 
Enda sen man är lite så har man alltid sakt att man har en bästa vän. En vän som man ska vara mer än en vän med resten av livet, som man ska tvinga båda delars partners att bli bästa vänner som senare ska leda till att barnen blir bästa vänner och innan man vet ordet av det så ska alla högtider firas ihop.
Dessa planer började jag planera redan som 10 åring med min första bästa vän. Idag pratar inte vi, hon gick efter tre år på en massa rykten från en person som var avensjuk på mig som ledde till att hon sa upp kontakten med mig, som tretonåring... Senast jag träffade henne så var det på stan dagen innan vi tog studenten, hon lånade min telefon för att ringa sin mamma efter skjuts hem, vi avslutade den konversationen med att vi måste ses snart och komma i kapp dem åren vi inte har pratat. Hände detta? Nej. Vi är kompisar på facebook, men pratar vi där? Nej, det bara står att vi är vänner, så som jag är "vän" med min egna mamma. 
 
När jag var treton så hände mycket i mitt liv, Jag bytte skola till musiklinjen och träffade min nästa bästa vän som verkligen blev min bästa vän. Vi pratade om allt ihop, vi skrattade, vi grätt, vi grälade aldrig utan vi fanns bara där för varandra, redan här som tretonåring tre år senare så började min fantasi att sättas igång igen, nu har jag träffat rätt, här är min bästa vän. Och det stämde verkligen. Vi umgicks i stortsätt jämt. Efter skolan, i skolan. på sommarloven så umgicks vi jämt, Sov över, shoppade gjorde allt möjligt. 
Tyvärr så blir man äldre och åren förendras, idag så pratar vi knappt men jag vet att hon finns där för mig. Hon är gift och har barn och vi bor 6 timmar ifrån varandra så om vi är bästa vänner vet jag inte om jag kan säga, men vänner, absolut. 
Jag har under min uppväxt hemma i sköna Vänersborg varit med i ett gäng som vi kallade för OT (onsdagstraditionen) eller Filmteamet. Vi hade såå kul ihop och vi umgicks jämt, om inte på onsdagar så på fredgarna i och med filmteamet. Vi fikade vi gjorde helt sjuka saker. vi spelade in en lång film ihop, men sen så hände det något. Jag träffade mitt livs kärlek, J. Medans dem gick vidare med sitt liv, från att få sexleksaker i present när jag fylde år till att idag inte få ett grattis. 
Kanske var det så att när jag slog mig fri och flyttade från Vänersborg till Halmstad så hände det någonting. Kanske var det så att dem inte var redo för framtiden som jag bara längtade efter att få nå med J och mig själv.
 
En bästa vän är någon som man nästan går in i ett äktenskap med, är det någon skilland? 
Jag är såå glad att jag idag har hittat värdens bästaste vän som jag lovar att jag alltid kommer att ha bredvid min sida. Hon är bäst. Vi kan verkligen göra allt ihop. Skratta, gråtta, festa, fjanta, gnälla, ja allt. Säg något som vi inte har/ kan göra ihop. 
Att veta att jag har henne betyder så mycket! Jag är så glad över att vi är vänner, vi pratar med varandra jämt, skickar konstiga bilder, retas ( på ett snällt sätt) ja allt. Att beskriva hur mycket N betyder för mig går inte. Det är min man J och N som betyder allt inom min krets (om man nu utersluter familj och släkt såklart) N är min bästa vän och jag älskar dig! 
Trott eller ej men min karl och hennes karl går faktiskt ihop riktigt bra. Dem gillar varandra, nu ska bara våra framtida barn gilla varandra med så slår min fantasi som jag har haft sen jag var en lite flicka in. 
 
Hoppas att just du har en N där ute som du kan dela allt med. För, Killar kommer och går men den bästa vän består. 
 
 
Love!
 
//Anna 
 


Kommentarer
"N"

Jag älskar dig Anna!! Puss puss hjärtat

2014-01-23 @ 18:56:52
"N"

Jag älskar dig Anna!! Puss puss hjärtat

Svar: Stort hjärta till dig!! <3
Anna Johansson

2014-01-23 @ 18:56:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0