Myspace

Det bästa med att jobba natt är att huvudet går igång på högvarv när min brukare har somnat. Och nu så kom jag och tänka på min musik.
Jag har hållt på med musik så länge jag kan minas och började att skriva min egen musik när jag var typ 6 år gammal, eller ja, jag har kvar varje liten text i en gammal chockladbox någonstans i lägenheten som allt är kul att ha när man blir tillräkligt gamal så man kan skratta lika gott åt det då som jag gör idag.
När jag gick i årskurs 7 så bestämde jag mig påriktigt att jag skulle bli sångerska/artist när jag blev tillräkligt gammal och jag viste precis hur jag ska lyckas med att nå mitt mål. och om jag ska vara ärlig, det var ju lätt. Jag skulle bara gå ut högstadiet, komma in på estet musik programet på gymnasiet, sluta där gå till en krog/returang och bli "trubadur" i cirka en månad innan en gubbe från ett skivboag skulle komma ditt och ge mig ett skivkontrakt och min dröm som profisionell sångerska kunde börja. Visst låter det bra? Jag kan säga till er att det stämmer inte på några plan, jag är fortfarande bara amatör! Jag vet inte när jag stod på en scen senast och hade strålkastarna riktade på mig med microfonen i min högra hand. Härliga tider, med det var nu ett tag sen.
Så nu när jag har suttit här och hjärnan har gått igång igen som kom jag fram till en sak, vill jag verkligen detta så är det dags att sätta igång och få det gjort.
Så mina dammer och herrar! Jag har gjort mig en sida på myspace OCH hör och häpna som musiker. Vill jag bli musiker på riktigt och inte bara i mina drömmar/ i vardagsrummet så måste jag ju i vilket fall lägga ett lillfinger med i leken.
Jag vet inte så mycket om just MySpace men det jag har hört är inte negativt.
Så om det blir någon sömn för mig inatt eller inte, imorgon så ska pianot sättas igång och jag ska sätta igång min lilla inspelningsaparat som jag har där hemma och spela in två låtar, en av mina egna och en "cover" någon som jag vet att jag kan, både på piano och sång och sen skicka ut det på sidan.
Jag vet dock inte vad min älskade producent till pojkvän tycker om denna planen dock, det får ju inte var gjort på vilket sätt som hälst, men känner jag han rätt så förstår han nog mig fullt ut.
Har även en annan liten tanke med som gör att jag kanske kan komma ut mer, få den där känslan, ljuset riktat just på mig och få hålla en microfon igen!
Längtar!
Men som sagt detta är bara i min fantasi än så länge så jag känner inte att jag kan dela med mig till er om det ännu.
Har ni myspace där ut?
Är det en bra sida?
 
Love!
Gammal bild på mig innan en konsert vi skulle ha i årskurs två i gymnasiet! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0