Kulturverkets musikskola!

Har jag berättat att jag är musiker? Eller musiker kanske är fel ord.. sångerska! 
Jag har sjungt i hela mitt liv, och tagit sånglektioner sen jag gick i årskurs 7, hur gamal är man då... 13?
Gick i vilket fall på Estet Musik på gmnasiet och innan de musikklass (7-9).
Min kära pojkvän studerar till ljud och ljus ingengör och syslar även han med musik på fritiden! Så kommer man in i våran lägenhet så har man hamnat i en varm musikbubbla! Ett piano där, ett annat instrument där, en sångbok som ligger här! Finns lite allt möjlig smått och gott här om man säger så! 
Så jag blev mer än glad när jag såg i posten att man kunde söka till "Kulturverkets musikskola!" för sång/solo! Kan det bli bättre?
Saknar verkligen att få komma in i ett musikrum med två röster ett piano och en massa lärdom!
Hade en helt underbar musiklärare när jag gick i gymnasiet som har lärt mig i stortsätt allt jag kan idag, så hennes ord klingar fortfarande kvar i mitt huvud! TACK! Så jag kan inte vänta innan jag får stå där igen! 
Så nu har jag tagit steget och skickat in en ansökan om att få börja ta sånglektioner igen! Är så glad!
Hoppas verkligen att dem har en plats öppen för mig! Så att jag kan börja på allvar igen!
SUPER!
 
(Bilden är från en inspelning av min låt "Fem- Minuter!") 
 
 
Love! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna InThe City

"I write, you read and feel my speed"

RSS 2.0